söndag 31 december 2017

Förväntningar inför 2018


Det är något speciellt när det närmar sig det nya året. Det blir lite av en nystart med ett nytt år. Man kliver in i ett nytt kapitel. Vad förväntar du dig av 2018?

Själv hoppas jag på att bli mer hälsosammare för som det är nu så står jag väldigt stabilt när det blåser på jordklotet med lite för många kilon. Jag har lovat mig själv att ta bättre hand om mig själv och uppleva mer saker. Har redan bokat in en massage nästa vecka ;) 

I övrigt önskar jag ett större lugn både hos mig själv och omvärlden. Det är oroligt i vår värld så jag hoppas på att det kommer att lugna ned sig. Att människor börjar tänka mer på varandra som medmänniskor. Varför inte sträcka ut en hand och hålla upp en dörr eller bjuda på ett och annat leende. Det är så viktigt att bry sig om både nära och kära, men människor man möter i vårt samhälle. Jag önskar även att våra politiker får upp ögonen för hur viktig förskolan är för våra barn och att både förskola och skola måste få kosta pengar likaså att våra äldre får det bättre. Tur det är val snart :)

Gott Nytt År från mig//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...