söndag 13 augusti 2017

Psst...jag lever!


Psst...jag lever, men jag kan ärligt säga att jag har varit väldigt trött om kvällarna. En vecka på nya arbetet är avklarat, men det tar ju sin lilla tid att lära sig nya rutiner, lära känna både barn och vuxna samt att Maja och jag har fått äran att umgås dygnet runt, men nästa vecka börjar hon på sin fem års avdelning. Så vad har min vecka bestått av förutom arbete? Jo det var Rock´n roll kväll i Malmbäck. Alltid trevligt att se fina bilar och träffa folk som man inte träffar så ofta. Tur med vädret var det också! 

Igår hade Svenska Kyrkan sin sommarkyrka öppen här i Malmbäck vilket innebar hoppborg, ansiktsmålning, fika och tipspromenad för oss. Maja ville så gärna dit och träffa sin kompis. På kvällen blev det en svamprunda med mamma och vi fann en hel del och idag har jag varit ute själv och plockat minst lika mycket till. Så man kan säga att helgen också bestått av svampplockning.

Nu väntar en ny arbetsvecka. Och det är visst någon som fyller år också. Hmm undra vem ;)           

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...