onsdag 12 juli 2017

Ljuva sommardagar!

 






I måndags åkte Maja till sina morföräldrar för ha en efterlängtad övernattning. Och efter lunch igår åkte jag "hem" för hämta Maja och vi hamnade på Flatenbadet på eftermiddagen. 

Riktigt skönt i vattnet. Så Maja badade länge och väl. Efter det fick det bli en fika där också. Tror bestämt vi får ta en minigolf-runda där snart.









Väl hemma efter bad och bus så fick det bli lite hökörning a la månskensbonde. Mina föräldrar har inga får längre, men väl en rejäl skock med hönor. Och de behöver lite hö att sprätta runt i vintertid. Så Maja hade premiäråkning av hölass. 


Tror bestämt det ar bättre än de hölass jag åkte förr. Höarka med risk att få diverse spetor i händer osv. Kommer aldrig glömma den gigantiska speta jag fick. Min kusin fick en i samma veva och den petade morfar bort med sin stora kniv. Jag minns än idag att jag gömde handen och låtsades inte om min speta.

Helt kort och gott - igår var en riktigt härlig dag. En dag som man kommer minnas en kall vinterdag. //Tess 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...