måndag 17 juli 2017

Livet är inte perfekt!


Det är inte många som förstår det här med att vara lite vidbränd. Många tror man är dum i huvudet. Jag har familj, gård, djur, arbete med mera. Men nej det är inte perfekt hos mig. Sedan jag fick en rejäl stressreaktion 2013 så blev livet sig inte riktigt likt igen.


Jag klarar av ibland att vara väldigt spontan och ha många bollar i luften, men ibland går liksom luften ur mig. Jag vill bara stänga in mig eller ge mig iväg ut i skogen och absolut inte umgås. Nu har jag genom åren lärt mig att hantera när det börjar bli "mycket" och hinner bromsa in i tid så jag orkar med både familj och arbete.

Jag har även lärt mig att inte bry mig vad folk tycker och tänker. Genom åren i denna lilla håla så har det cirkulerat skitsnack och förr kunde jag bry mig, men nu skrattar jag bara åt dem som har alldeles för mycket fritid ;) Eller rättare sagt jag bjuder på det de fantiserar ihop. Allt från att vara gravid till att jag har träffat någon annan till att jag är ett nervvrak. 

Så i mitt mindre perfekta liv så kanske jag inte spacklar mig varje dag, inte är håret konstant nytvättat heller och visst tusan har jag gått upp i vikt :) Vet ni varför? För jag älskar att äta och dricka gott! Fast jag trivs ändå. Jag är glad att jag har de nära och kära som finns i min närhet. Sen finns det små spännande planer framåt, men dem håller jag ett tag på...

//Tess




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...