fredag 7 juli 2017

Häxan - Camilla Läckberg

Titel: Häxan
Författare: Camilla Läckberg

Handling: N
är fyraåriga Linnea försvinner från en gård utanför Fjällbacka väcks tragiska minnen till liv. Trettio år tidigare försvann en liten flicka från exakt samma gård och hittades senare mördad. Den gången anklagades två trettonåriga flickor för att ha fört bort och dödat flickan. De befanns skyldiga i domstol men slapp fängelse på grund av sin ålder. Den ena av dem har efter det levt ett stilla liv i Fjällbacka. Den andra har just återvänt för första gången sedan händelsen, nu som firad skådespelare för att porträttera Ingrid Bergman i en film som ska spelas in i trakten.

Mina tankar: Jag har läst många recensioner om att boken inte var bra, men jag delar faktiskt inte den tanken. Häxan var en spännande deckare med bra flyt. Det enda jag störde mig på var när man blandat ihop namnen på mordoffren i ett kapitel. Det är en annars en välskriven deckare som ger mig den spänning jag önskar i en deckare. Gillar att man även får en inblick hos dem som arbetar med fallet också. Jag ser så många vinklar till en eventuell kommande bok så jag vill ju egentligen redan ha den här nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...