söndag 2 juli 2017

Det var dans och hålligång...


Första veckan av sex veckors ledigt är avklarad. En intensiv helg som skapat ett och annat minne. Veckans bästa: Jag fick visa leg på systemet *Woho på den*.


För fjärde året idag har jag och Elza avverkat "En kväll i Juni" i Ullared. Rena rama traditionen. Det har shoppats, pimplats vin, skrattats med mera. Ja, just det ja jag var inne hos spådamen också. En trevlig stund! Jag gillar ju det lite oförklarliga och mystiska. Även jag kan ju få meddelande ibland...

En och annan komplimang gör ju en inte hellre mindre ledsen. Som när man är på väg till stugan och en karl traskar rakt över vägen för tala om att vi har fina klänningar. Dock hade jag inte haft klänning hade jag bannemej hoppat upp på den mekaniska tjuren...och visat hur man håller sig kvar :) En stackare spräckte brallorna där, men var lika glad för det. 

En del spännande möte med nya människor. Härlig stämning om inte annat. Vi fick även uppleva live-sång av stuggrannarna. Jag kanske inte tyckte så bra om dem i natt när efterfesten drog i gång sisådär halv tre och jag sov och drömde söta drömmar och abrupt vaknade till diverse musik tror mig höra E-type och annat.

Men trots allt så är det ändå lite skönt att komma hem till la familia och sova i sin egna säng. Min katt Hedda är återigen sitt skrikiga jag och letar upp mig för att gosa.

Over and out/Tess


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...