söndag 12 mars 2017

Dagarna som passerat


Vilken härlig helg med ett soligt och skönt väder. Gårdagen spenderade vi med fixa här hemma på gården. Det skulle köras in ved, plocka ned en solpanel osv.
Maja bestämde sig för att åka till sin mormor och morfar och sova över. Så vi blev liksom barnfria bara sådär. Och vad gjorde vi? Ja vi drog stan och gick från krog till krog och dansade natten lång...eller inte ;) 


Vi åkte hem och såg på mello som en stor del av Sverige. Jag hade gärna sett Jon-Henrik och Aninia som vinnare, men jag är glad då Robin också varit en favorit. 

Idag blev det storrengörning i hönshuset. Och glädjen visade hönorna med att lägga hela 21 ägg. Rekord liksom! Kan ju dock vara solen som påverkar också så klart. Tyckte det var imponerande med 18 ägg tidigare idag, men var nere för en stund sedan och fann 3 ägg till. Bilen har blivit städad också sedan fick jag göra lite kontorsarbete på sambons företag. Och sedan rymde vi faktiskt hemifrån ett par timmar och åkte till Jönköping och bara var typ...

Jag erkänner dock att jag hade gärna haft en pausknapp och fortsatt med helgen lite till...        //Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...