onsdag 22 februari 2017

Wake up call



Idag har jag fått ett riktigt wake up call. Fick se en filmsnutt hos min KBT-terapeut. Det handlade om utmattningssyndrom/utmattningsdepression. 

Jag inser att jag har samvetsstress. Jag prioriterar att hjälpa människor i detta fall små människor, men även mina kollegor. Jag prioriterar inte mig själv. Utan tänker jag ska bara klara av denna vecka sen ska jag prioritera mig själv eller jag ska inte ta det där jobberbjudandet för då blir jag ju av med min lediga onsdag. Onsdagen som många gånger varit min räddning när jag kan sova ut, ladda batterierna för att orka. 

I alla fall Marie Åsberg berättade i filmen många träffande saker. Hon är seniorprofessor och en av de främsta inom detta område. Det nämndes även att man slutar göra saker man tycker om. Man tar inga promenader, man slutar att gå en kurs, allt för att skala av så man orkar med arbetet.  Man bjuder aldrig hem någon, tackar nej till mycket som att gå ut osv. och undviker många situationer.

Check på det/Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...