onsdag 8 februari 2017

Att bara vara

Idag hade vi bara en sak inbokat på vår lediga dag. Det var att följa med dottern och hennes avdelning på teater. Jätteroligt :) Tänker det var ett stort äventyr för många av dem. I alla fall sedan har vi bara varit här hemma idag. Så skönt att bara ta dagen som den kommer. Har faktiskt funnit lite energi för att städa här hemma och det är ett gott tecken. 

Annars har jag en viss förmåga att hamna i soffan. Men det känns bra ända in i själen att få plocka i ordning här hemma. Och för inte tala om att ikväll krypa ned i nytvättade sängkläder. Det är en av de få saker som verkligen får mig att njuta lite extra liksom lite guldkant på vardagshjulet. 

Ikväll fick vi dessutom kaffegäster och hönan "Snurran" som hon så vackert får heta nu har fått en kur E-vitamin. Troligen en gnutta Snurrsjuka och är det så och hon blir bättre får hon flytta till paradiset hos mina föräldrar för det är inget att avla vidare på. Och det är ju inte lätt att sortera äggen heller sen framåt när mina hönor får tanken på att börja ruva. Tror hon skulle trivas fint hos tuppen Ernst som också är Hedemora och hans två bruttor. Den som lever får helt enkelt se. 

Nu är det kvällen och det är dags för mig att stänga av. Dags att tanka batterierna för imorgon är det en ny arbetsdag. //Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...