torsdag 5 januari 2017

Flickorna i speceriaffären - Eli Åhman Owetz


Igår läste jag ut Eli Åhman Owetz andra bok "Flickorna i speceriaffären". Alltså det är inte ofta jag finner sådana guldkorn som får mig att inte vilja sluta läsa. Och ställer mig frågan -Varför i hela fridens namn beställde jag inte "En sommar på luffen - vägen till Söderberga" när jag beställde de andra?


I alla fall "Flickorna i speceriaffären" utspelar sig även den i Söderberga. Anna-Lisas trogna kaffegäst Britta som nu hunnit bli 95 år avlider och det visar sig att hon har skrivit ett brev till Anna-Lisa. Ett brev som innehåller viktig information och är även början till en skattjakt genom Brittas liv. 

Och jag ville inte denna bok skulle ta slut. Jag älskar alla detaljer om frisyrer, om retrosakerna och människorna. Det är verkligen en feelgood-roman. Man ler många gånger om när man läser den även om det finns med en del sorgliga inslag. 

Och här kryssade jag även in nummer #2 En bok med ett djur på omslaget som är med på kaosutmaningen 2017

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...