fredag 4 november 2016

Vad är bokhyllor för dig?



Vad är bokhyllor för dig? Är det något du avskyr eller älskar? En del anser att bokhyllor inte är trendigt, men för mig är bokhyllan en viktig del i mitt liv. Jag älskar att se vad andra förvarar i sina bokhyllor eftersom jag älskar att läsa så är det spännande att se vad andra har för favoriter bland författarna i vår värld. Det är ett sätt att få inblick i en människas liv tycker jag. 

Eftersom jag läser oerhört mycket vore det svårt att förvara mina kära böcker på annat sätt än i bokhyllor. Idag består mitt arbetsrum av tre bokhyllor. Jag skulle behöva många fler egentligen, men det är ju det här med utrymme.
Mycket beror ju även på takhöjd, dörrar och fönster i ett rum. I mitt hus har vi förfärligt många fönster vilket påverkar förvaringsmöjligheterna. Så vad gör man när man är i behov av en bokhylla? Själv klart så får man försöka hitta något som passar ens behov. En tanke är att besöka bokhylla.nu som har många vackra bokhyllor stora som små i sin nätbutik.  En av mina favoriter där heter Angle och jag gillar bokhyllan på grund av att den inte ser ut som alla andra bokhyllor.


Man behöver ju inte bara förvara böcker i bokhyllor. Ibland har jag en del minnessaker i mina bokhyllor. T.ex. ett litet arvegods från min gammelmorfar som får mig att minnas härliga minnen. Ingen dyr sak, men väl så värdefull i form av en liten åsna där man skulle kunna förvara något drickbart i. 

Mina största dröm vore ett eget bibliotek här hemma med integrerade hyllor i väggarna. Ser mig själv sitta där med en kopp te i en bekväm fåtölj med fotfall och läsa en spännande deckare kanske av Camilla Läckberg. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...