onsdag 9 november 2016

Rastlös och uttråkad!


En del människor älskar att vabba och få vara hemma, men jag klättrar på väggarna. Jag blir helt enkelt stressad av att bara vara. Så jag antar det är nyttig lärdom att sitta här hemma i vabbträsket med ögoninflammation och annat smått och gott. 

Ja, jag är ju inte pigg heller så visst det är väl kanon att jag får kurera och vila mig också. Inser att jag inte varit pigg sen typ 20 oktober. Det är inte många nätter jag har sovit helt igenom sen dess...

Mitt arbete tycker jag för det mesta om. Alla härliga möten och samtal man har med barnen sen kanske förutsättningarna inte alltid är dom bästa. Och det är väl därför jag inte trivs med att vara hemma eftersom jag vet hur det är. 

Det är intensiva dagar, ibland får man ingen vikarie om en kollega är borta och man förväntas ändå klara av en arbetsdag. För det är det värsta jag vet att ställa till det för andra. 

Så vad händer idag? Inget är inplanerat. Eller jo jag drog igång ett 1000 bitars pussel igår. Så det är nog det som händer och vad vi orkar med. Ja och så lär man väl läsa en hel del om valet i USA. Kanske borde börja bygga en bunker också...

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...