lördag 5 november 2016

Färjan - Mats Strandberg


För ett tag sedan läste jag ut "Färjan" som är skriven av Mats Strandberg. Jag gillar att den är skriven i en miljö som jag känner igen. 


För nog är vi allt många som åkt färjan över till Finland trots allt och personerna i boken är människor som också kan finnas i vår närhet. En ensam kvinna som söker något, tjejkompisarna som ska partaja och ragga osv.  Något hemskt händer dock på Färjan och det ser mörkt ut för alla ombord. Endast de starka kommer klara detta. 

Vad tänker jag då om boken? Den började bra, men tyvärr så tyckte jag nog lite att den var tragisk. Inget upplyftande att läsa och faktiskt orealistisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...