onsdag 2 november 2016

Det är vitt ute!


I morse vaknade sambon av att någon ryckte i hans arm och viskade "Det är vitt ute!!!". Glädjen var alltså total i morse när en viss liten fröken insett att det hade kommit snö under natten. 

Härligt nog har vi vår lediga dag och så efter frukost tog vi på oss vinteroutfiten och gav oss ut i snön. Det var ju dessutom kramsnö så vi kunde kasta snöbollar, men det viktigaste av allt att göra en snögubbe. Det är lycka!

Och jag är lycklig att jag inte behöver åka någonstans idag eftersom sommardäcken sitter på än. Så ett av dagens projekt är att få på vinteroutfiten även på Skrutten. I övrigt blir det inte många knop. Hostan är inte bra på mig än och även Maja har fått påhälsning av skiten. Om man bara fick sova ordentligt på nätterna skulle det göra susen.

Igår tog jag även beslutet att be chefen om lov att inte närvara på en kvällsföreläsning eftersom jag inte är pigg och det lockade mig verkligen inte att ha ett jättepass från halv nio på morgonen till klockan åtta på kvällen och restid på det. Inga problem och det var guld värt eftersom jag låg i soffan från det jag kom hem tills jag lade mig i sängen i princip. Vila är viktigt!

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...