söndag 25 september 2016

Tiden läker inga sår


Tiden läker inga sår heter den senaste bok som jag har läst ut. Den är skriven av Caroline Säfstrand. En helt ny bekantskap för mig när det handlar om författaren. Måste säga att boken greppade tag i mig. Den tar upp livslång vänskap, och att man måste försona sådana val man tidigare gjort. De tre kvinnorna fann varandra i skolan och man skapar en vänskapspakt efter ett misslyckat lucia-firande i skolan. Pakten bryts dessvärre senare av olika händelser, men ungefär 40 år senare hör Dorotea av sig till både Ethel och Maggan. Det är dags att tag i det valet man gjorde förr 40 år sedan...det är dags att träda fram med hemligheten.

Jag tycker det var en lättläst bok, men feelgood? Kanske i senare i boken annars innehåller den ganska mycket djup och sorg. Den grep tag i mig som läsare och fångade mitt intresse ända till slutet. Klart läsvärd!!! Insåg nu att jag måste få tag i Om du bara visste som är Carolines debutroman.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...