söndag 11 september 2016

Prinsessan på berget


Dagarna rusar förbi. Jag har åkt på en dunderförkylning och har väl i princip däckat av trötthet varje kväll, men jag är glad så länge resten av familjen håller sig pigga. 

Igår var vi på Familjedag i Malmbäck som Svenska Kyrkan här arrangerat. Hoppborgar, brandkåren var där liksom väktare som visade upp sina lydiga hundar och grande final med Jimmy Trollkarl. Vår "prinsessa" var helnöjd att leka loss och se trollkarlen. 

Väl hemma igen så intog jag soffan och Maja hade energi för en hel förskolegrupp. Det åktes fyrhjuling givetvis med prinsesskronan på. Riktiga härliga dagar med sol nu. Man får passa på att njuta av sensommardagarna för man vet ju att någon gång slår det om med regn och rusk.

Och jag är fortfarande dunderförkyld. Orkade knappt gå en svamprundan innan så nu blir det vila för mig i uterummet. //Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...