söndag 25 september 2016

Dagen efter...

Idag känns det i knopp och kropp att man har varit på Bokmässan i Göteborg. Roligt att komma iväg! Är glad att jag har erfarenhet av att det är en god idé att ha ryggsäck med sig. För den blev full och ändå blev det några kassar att kånka på ändå. Dessutom hade jag med mina föräldrar som aldrig har besökt bokmässan tidigare. 

Kanon att vår personalförening i kommunen att fixade buss. Alldeles lagom med timmar att besöka bokmässan och man kunde koppla av i bussen och vila.


Så vad handlade jag? Allt från barnböcker till receptböcker liksom litteratur kring mitt arbete. Höjdpunkten var dock att få tag i Lena Furbergs "Måla hästar". Så gissa vad jag ska göra nu! Det är mitt sätt att koppla av med att 
måla. Lärarförlaget var det väldigt trevligt att handla hos. Både penna, post it block, godis och en extra bok på köpet. Mycket uppskattat! 





En annan höjdpunkt var att träffa Karin Linderoth som skrivit två ursöta böcker där kossan Margit (som finns på riktigt) är med i böckerna. Det är det trevliga med bokmässan att man kommer nära författarna :) Såg massor av författare igår t.ex. Björn Hellberg, Jan Gulliou, Sanna Bråding, Björn Ranelid, Thomas Järvheden och många många fler...






Väl hemma blev det pizza och gå igenom allt jag har köpt. Min fulla bokhylla blev ännu fullare. 

Märkligt nog får man inte nog av bokmässan utan man planerar direkt för ett besök nästa år, men då får det bli hotellvistelse.Det är något visst med bokmässan! Kanske är det för jag varit bloggambassadör för bokmässan ett år. Det var spännande att komma backstage och höra historien kring hur Bokmässan kom till.

//Tess





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...