onsdag 24 augusti 2016

Minns mig som en ängel - Kristina Appelqvist

Titel: Minns mig som en ängel
Författare: Kristina Appelqvist

Handling: 
På Bjertorps slott möts ett sällskap för att utse den författare som ska tilldelas ett prestigefullt pris. Men inget blir som de tänkt sig. Morgonen därpå hittas en av medlemmarna död under märkliga omständigheter. Plötsligt förbyts den trevliga samvaron i en mardrömslik jakt på en oberäknelig mördare som tycks vara ute efter fler offer. Litteraturforskaren Helena Waller dras allt längre in i ett kusligt morddrama som tycks ha egendomliga beröringspunkter med Svenska Akademien, en gammal kärlekshistoria, en okänd opera och den danska författarinnan Karen Blixen.

Mina tankar: Detta var en ny bekantskap av författare. Och jag måste säga att jag gillar Kristina Appelqvist. Hon skriver fyndigt och klurigt. Det är inte lätt att lista ut vem den skyldige är och det är precis så det ska vara. Helt klart läsvärd! Och nu ska jag försöka få fatt i fler av hennes böcker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...